Pacientul
AGENDA EVENIMENT
PANELURI:
Banii
Binele
Publicitatea
AGENDA
Diada medic-pacient. Istoricul relației medic-pacient: un animal în schimbare.
Cine este dr. Simona Radu Răuță?
Sunt medic primar psihiatru cu experiență clinică de peste 20 de ani în trei țări europene, membru al Colegiului Medicilor București, al Royal College of Psychiatry UK și al General Medical Council UK. Organizez periodic training-uri cu tematica gestionării relației cu pacienții dificili.
Cred în necesitatea educării medicilor vis-a-vis de provocările din diada medic-pacient, în poziționarea corectă în această relație ca element de reducere a riscului de conflict, în dorința de a ”îmblânzi” temerile legate de conflictul cu pacientul și în oportunitatea implementării unui ghid al comunicării care să disipize neclaritățile acestui subiect”.
Subiecte discutate în cadrul panel-ului 1:
- Modelul medic-pacient din două perspective: modelul utilitarian și modelul relațional.
- Ce vrea pacientul de fapt: o chestiune de perspectivă.
- Scurtă analiză a comunicării medic-pacient: o chestiune de rol.
- De ce este nemulțumit pacientul? Teama de conflict.
- Unde ne ascundem de pacientul nemulțumit? O explorare a parcursului conflictual cu pacientul nemulțumit.
- Variante de abordare a situațiilor conflictuale cu pacientul nemulțumit cu exemple și soluții.
”Cu dreptul înainte. Formele de răspundere specifice profesiei medicale”
Lucrez în domeniul practicii medicale de peste 10 ani și mă recomandă experiența mea atât în relație cu medicul, cât și cu pacientului. Am gestionat litigii de malpraxis cu valoare de 500.000 EUR și funcționarea activității și provocările relațiilor unităților medicale cu instituțiile cu atribuții de control.
Provocările cu care se confruntă medicii sunt cele legate de modul în care sunt percepute practica medicală și încrederea în actul medical. Particip la acest proiect din dorința de schimbare, de necesitatea punerii în valoare a actului medical, punând în prim plan nevoia de comunicare și înțelegere a pacientului, de implicarea acestuia în procesul decizional cu privire la îngrijirile medicale ce i se acordă”.
Subiecte discutate în cadrul panel-ului 2:
- Forme de malpraxis medical: de practică și de etică.
- Cea mai frecventă eroare de etică medicală: neinformarea corespunzătoare a pacientului și lipsa unui consimțământ valabil exprimat.
- Inducerea în eroare a pacientului prin mijloacele de publicitate.
- Regulile care se aplică în publicitatea serviciilor medicale.
- Concurență neloială pe piața serviciilor medicale.
- Răspunderea juridică pentru încălcarea obligațiilor de etică: disciplinară, civilă, administrativă și penală.
- Relația medicului cu Colegiul Medicilor din care face parte, cu Direcția de Sănătate Publică, cu instanțele de judecată și parchetele.
- Recomăndări.
”De ce-ul din spatele hârtiilor” sau ”Să citim în cifre”
Am experiență de peste 20 de ani în cotabilitate și cred că rolul oricărui contabil este să educe antreprenorul. De aceea, misiunea mea este de a traduce din română în română legislația fiscală pe înțelesul tău.
Îmi doresc un mediu antreprenorial curat, educat și etic, iar azi este nevoie, mai mult ca oricând, de educație antreprenorială în mediul medical. Necunoașterea legii nu înseamnă că scapi de amendă, căreia i-am putea spune chiar ”taxa pe inconștiență”. De exemplu, cele mai multe amenzi fiscale sunt de formă și nu de fond (facturi nepredate la timp, completări eronate, hârtii nedepuse la timp sau alte lucruri pe care nimeni nu ți le-a explicat).
Subiecte discutate în cadrul panel-ului 3:
- Forma optimă de organizare a cabinetului/clinicii: CMI sau SRL?
- Primele venituri: facturi fiscale, casă de marcat, POS
- Cheltuieli deductibile, nedeductibile, deductibile limitat
- Bugetul și ¬cashflow-ul: Halatul, cât e halatul?
- Despre TVA
- Deficiențe: firme nebancabile, încadrări defectuoase de CAEN, bilanțuri care nu reflectă realitatea, tranzacții fictive, balanțe cu grad de acuratețe scăzut, cheltuieli umflate, etc.
- Spaima de Fisc: FREEZE sau RUN – să descoperim cum ne putem ”împrieteni” cu acest noțiuni opace.
- Ce trebuie să îi ceri contabilului?
Oana Chivu este managing partner al agenției Connect Media și are peste 15 ani experiență în marketing.
Lucrez în marketing de peste 15 ani și am colaborat cu zeci de parteneri din domenii cât mai variate și, uneori, contrastante. Însă toți au un lucru în comun: dincolo de obiectivul vânzărilor, fiecare dorește să ofere clienților servicii sau produse de cea mai bună calitate – soluții la problemele cu care se confruntă.
Din acest punct de vedere, domeniul medical nu face notă discordantă: clinicile și cabinetele doresc să ofere pacienților informații corecte și tratamente eficiente într-un cadru clar, cu explicații ușor de înțeles bazate pe atât pe expertiza profesională, cât și pe empatia unui om.
Obiectivul meu este să ofer profesioniștilor din domeniul medical cele mai bune unelte pentru a promova fix acest lucru într-un mod etic și onest prin:
- prezență constantă și relevantă pe canalele de social media
- un site ușor de folosit și înțeles
- utilizarea Google Ads și Facebook Ads într-un mod care să respecte codul de conduită unic al meseriei de medic
Subiecte discutate în cadrul panel-ului 4:
- Rețelele de socializare: o prezență constantă, unitară și informativă.
- De la turnul de fildeș la dialogul de la om la om: cum se poate ”umaniza” figura medicului cu ajutorul social media.
- Se poate face cross-selling în medicină?
- Traseul pacientului de la primul contact la programare, vizită în clinică, recomandări terapeutice, monitorizare, fidelizare.
- Promovarea serviciilor medicale: soluție la o problemă NU produse comercializate.
PROVOCĂRILE PROFESIEI MEDICALE:
Standarde de etica medicală
Standarde de eficientizare fiscală
Standarde de promovare
Standarde de comunicare medic – pacient
Program conferință:
08.30-09.00
Welcome Coffee
11.45-12.45
Lunch Time
09.00-10.00
Panel 1
12.45-13.45
Panel 3
10.00-10.15
Q&A
13.45- 14.00
Q&A
10.15- 10.30
Coffee Break
14.00-15.00
Panel 4
10.30-11.30
Panel 2
15.00-15.15
Q&A
11.30-11.45
Q&A
15.15-15.30
Closing
DESPRE SPEAKERI
Cătălina Bordianu
Cătălina este avocat cu o practică de peste 15 ani și membru în Baroul București.
A urmat studii aprofundate în Drept Internațional și European și Drept Medical.
De 10 ani practica sa este axată pe organizarea și funcționarea activității medicale, soluționarea sesizărilor în fața Comisiei de malpraxis din cadrul Direcțiilor de Sănătate Publică și a Colegiilor medicilor, precum și gestionarea litigiilor de malpraxis civile și penale.
A contribuit ca lector de drept medical la Asociația Dental Office Managers din 2014 la peste 8 ediții ale cursurilor de instruire în management medical.
În anul 2018 Bordianu&Asociații a primit Premiul pentru activitatea derulată în domeniul Dreptului Medical de la prestigioasa publigație The Times Legal Innovations.
Clinica Zetta a început colaborarea cu doamna avocat Bordianu acum aproximativ 1 an de zile. Inițial ne-am cunoscut la un eveniment de networking și ce mi-a atras atenția, pe lângă experiența în domeniul juridic medical, a fost pasiunea pentru cariera pe care a ales-o.
Pot spune că ne-a ajutat extrem de mult să facem ordine din punct de vedere juridic în modul în care ne desfășuram activitatea și, mai mult, a venit cu soluții bune și eficiente de fiecare dată când ne-am lovit de o situație excepțională. Am apreciat mereu faptul ca își face timp să ne viziteze oricând avem nevoie.
Valentina Saygo
Valentina Saygo este managing partner al companiei Ask for Accounting, expert contabil, membru CECCAR și consultant fiscal cu peste 20 ani de experiență.
De peste 10 ani s-a implicat în dezbateri și consultări cu Ministerul Finanțelor și ANAF. Printre proiectele importante menționăm Campania Split TVA în 2017, petiția pentru măsurile de Sprijinire a Mediului de Afaceri în martie 2020, pachetul de legi de debirocratizare al USR în 2020.
În anul 2018 a înființat Saygo Academy, oferind antreprenorilor cursuri de administrarea afacerilor.
În ianuarie 2021 a acceptat funcția de secretar de stat la Ministerul Economiei, având atribuții privind Reglementările și Debirocratizarea din mediul de afaceri.
Valentina Saygo este implicată activ în mediul antreprenorial, este un traducător al legislației fiscale, vorbind despre acte normative complicate în cuvinte simple, pe înțelesul tuturor.
Este un contabil atipic care preferă să ajute antreprenorul roman să înțeleagă informația contabilă și să se folosească de ea în afacerea pe care o conduce.
Contabilul este un partener, un confident, iar rolul lui nu este acela de a depune declarații la Fisc. Provenim dintr-un mediu economic fără tradiție și fără experiență, tocmai de aceea am ales să îmi dedic timpul educației tinerilor antreprenori, ajutându-i să răzbată în hățișul legislativ, astfel încât pe termen lung să conducă business-uri de succes
Oana Chivu
Lucrează în marketing de la vârsta de 18 ani și din 2012 are propria agenție de marketing digital și comunicare vizuală.
Este pasionată de tot ce este cuantificabil și știe că, oricât de creativ ai fi, la final de zi cifrele sunt cele care vorbesc.
Oana este specializată în campanii de Google Ads și în planificare strategică de marketing: planuri pe termen lung pentru clienții care înțeleg că
o creștere ideală este un maraton și nu un sprint care te lasă fără suflare după 10 secunde.
Crede cu tărie că brand-urile se construiesc pe baza unei fundații solide atât ca branding, cât și ca set de valori asumate de întreaga echipă și cresc pe baza încrederii, fidelizării și respectului (câștigat) al clientului.
Uneori ai nevoie de o perspectivă externă pentru a-ți (re)descoperi potențialul afacerii tale. Exact asta vreau să îți ofer: o pereche de ochi care va privi brand-ul tău și îi va scoate în evidență acel CEVA unic care te-a motivat pe tine să îl creezi și pe client să îl aleagă.
Simona Radu Răuță
Simona este medic psihiatru, psihoterapeut și filozof.
A făcut studii de medicină în România și Franța unde și-a descoperit interesul pentru “funcționarea” minții omenești și a continuat această explorare la St. George’s Medical School din Londra și Oxford School of Psychiatry.
Parcursul profesional i-a fost modelat de oamenii pe care i-a întâlnit și de spațiile în care a trăit, și rămâne perpetuu fascinată de complexitatea și originalitatea experientelor umane.
Activează în cadrul propriului cabinet medical și colaborează cu ONG-uri și alte centre medicale din București.
Colaborările sale includ prezentări la Ensight SRL, CEO Clubs Romania, Cărturești, ARTCUB, Editura TREI – unde este frecvent invitată să vorbească în cadrul săptămânii Psi.
Comunicarea medic-pacient este un subiect pe care l-a abordat deseori atât în prezentări cât și în cadrul cursurilor de comunicare organizate de Hospice Casa Speranței, atât la nivel național cât și regional.