Pacientul
AGENDA EVENIMENT
PANELURI:
Binele
Banii
Personalul
AGENDA
PROVOCĂRILE PROFESIEI MEDICALE:
Standarde de comunicare medic – pacient
Standarde de etica medicală și drept medical
Standarde de eficientizare fiscală
Standarde de management personal
Program webinar:
09.30-09.50
Conectare participanți în camera virtuală Zoom
09.50-10.00
Deschidere webinar
10.00-10.45
Panel 1
10.45- 11.00
Q&A
11.00-11.45
Panel 2
11.45-12.00
Q&A
12.00-12.10
Pauză
12.10-12.45
Panel 3
12.45-13.00
Q&A
13.00-13.35
Panel 4
13.35-13.50
Q&A
13.50-14.00
Closing
DESPRE SPEAKERI
Cătălina Bordianu
În calitate de avocat fondator al casei de avocatură Bordianu & Asociații, Cătălina Bordianu Calangiu se remarcă prin angajamentul său neclintit, determinare și abordare vizionară, deschizând noi orizonturi nu numai pentru ea și echipa sa, ci și pentru fiecare client pe care îl reprezintă. Cariera sa juridică nu este doar o profesie – este o vocație pe care a îmbrățișat-o cu pasiune, curaj și dedicare. Abordează fiecare caz cu empatie, rigoare intelectuală, precizie analitică și dedicație sinceră, asigurându-se că toți clienții ei se simt ascultați, sprijiniți și îndrumați în fiecare etapă a procesului juridic.
Este avocat definitiv în cadrul Baroului București din anul 2007, titulară a unui Master în Drept Internațional și Comunitar și absolventă a cursului DLC – Development Legal Course 2006, de la Roma. A lucrat 3 ani în cadrul Ministerului Justiției în domeniul afacerilor europene, al programelor cu finanțare nerambursabilă și al cooperării internaționale în problematica luptei împotriva corupției.
Cătălina Bordianu Calangiu este specializată în domeniul medical, oferind expertiză juridică în domenii precum etica medicală, malpraxis și vulnerabilitățile sistemului de sănătate, înființarea societăților medicale, cultura concurențială etică pe piața serviciilor medicale, publicitatea stomatologică, reproducerea umană asistată, infecții nosocomiale, telemedicină, drepturile legale ale pacienților, răspunderea unităților sanitare sau răspunderea disciplinară a membrilor Colegiului Medicilor din România. Are o experiență vastă în ceea ce privește organizarea și funcționarea activității medicale, soluționarea sesizărilor în fața Comisiei de malpraxis din cadrul Direcțiilor de Sănătate Publică și a Colegiilor medicilor, precum și gestionarea litigiilor de malpraxis civile și penale. A contribuit ca lector de drept medical la Asociația Dental Office Managers din 2014 la peste 8 ediții ale cursurilor de instruire în management medical. În anul 2018 Bordianu & Asociații a primit Premiul pentru activitatea derulată în domeniul Dreptului Medical de la prestigioasa publigație The Times Legal Innovations.
Cu o înțelegere profundă a complexităților care îi înconjoară atât pe medici, cât și pe pacienți, are o abilitate înnăscută de a naviga printre provocările juridice complexe din cadrul profesiei medicale.
„Doamna avocat Cătălina Bordianu Calangiu mi-a fost recomandată de către o colegă medic. M-a primit imediat ce am rugat-o sa mă ajute. Era primul meu proces de malpraxis si sper sa rămână singurul. M-a ascultat cu atenție. Nu m-a întrerupt, nu mi-a cerut sa ne încadram într-un interval de timp. Apoi m-a întrebat amănunte despre caz, despre meseria mea, despre rostul meu ca om. După ce a întors problema pe toate fețele, a schematizat-o și mi-a propus planul de atac, luând în calcul timpul meu, reputația mea și starea mea de spirit de atunci. Inițial nu mi-a fost ușor să îi vorbesc, cu atât mai mult cu cât trebuia să îi explic termeni de ultra-specialitate medicală, dar după ce a început să îmi pună întrebări țintite, mi-a câștigat complet încrederea, fiindcă înțelesese tot și reținuse tot.” – Narcis Mașalan, medic radiolog
Valentina Saygo
Valentina Saygo este managing partner al companiei Ask for Accounting, expert contabil, membru CECCAR și consultant fiscal cu peste 20 ani de experiență.
De peste 10 ani s-a implicat în dezbateri și consultări cu Ministerul Finanțelor și ANAF. Printre proiectele importante menționăm Campania Split TVA în 2017, petiția pentru măsurile de Sprijinire a Mediului de Afaceri în martie 2020, pachetul de legi de debirocratizare al USR în 2020.
În anul 2018 a înființat Saygo Academy, oferind antreprenorilor cursuri de administrarea afacerilor.
În ianuarie 2021 a acceptat funcția de secretar de stat la Ministerul Economiei, având atribuții privind Reglementările și Debirocratizarea din mediul de afaceri.
Valentina Saygo este implicată activ în mediul antreprenorial, este un traducător al legislației fiscale, vorbind despre acte normative complicate în cuvinte simple, pe înțelesul tuturor.
Este un contabil atipic care preferă să ajute antreprenorul roman să înțeleagă informația contabilă și să se folosească de ea în afacerea pe care o conduce.
Contabilul este un partener, un confident, iar rolul lui nu este acela de a depune declarații la Fisc. Provenim dintr-un mediu economic fără tradiție și fără experiență, tocmai de aceea am ales să îmi dedic timpul educației tinerilor antreprenori, ajutându-i să răzbată în hățișul legislativ, astfel încât pe termen lung să conducă business-uri de succes
Camelia Lung
În anul 2001, a pus bazele companiei iC Consulting, fiind motivată de conștientizarea lacunelor existente pe piață în ceea ce privește legislația muncii. Acest fapt a determinat-o să acționeze pentru introducerea în nomenclatorul de calificări a ocupației de inspector de resurse umane, oferind astfel oportunitatea unei calificări oficiale în acest domeniu și contribuind la dezvoltarea acestei laturi profesionale. Este mulțumită că, în cei peste 20 de ani de experiență juridică, a reușit să sprijine sute de companii, oferind consultanță în domeniul legislației muncii aplicabile în statele Uniunii Europene și ajutând la întocmirea dosarului necesar obținerii Formularului A1. De asemenea, a dezvoltat o gamă variată de traininguri și cursuri de formare profesională în diverse domenii.
Cred în faptul că oamenii pot face lucruri mărețe doar colaborând, iar acest lucru este crucial mai ales în domeniul medical. – Camelia Lung
Clinicile și cabinetele se confruntă cu o dublă provocare: recrutarea și motivarea personalului. Pe de o parte, lipsa de specialiști, concurența și așteptările ridicate îngreunează atragerea de noi talente. Pe de altă parte, odată angajați, medicii și personalul auxiliar pot fi demotivați de sarcinile de muncă excesive, stres, burnout și oportunități limitate de dezvoltare profesională. Va vorbi despre această dublă provocare în cadrul webinarului ComuniHealthCare.
Investiția în resurse umane bine pregătite și motivate nu este doar o necesitate, ci este prima condiție pentru asigurarea calității actului medical. Doar așa, clinicile și cabinetele vor reuși să facă față provocărilor unui viitor din ce în ce mai complex și să ofere pacienților îngrijirea pe care o merită.
Simona Radu Răuță
Simona este medic psihiatru, psihoterapeut și filozof.
A făcut studii de medicină în România și Franța unde și-a descoperit interesul pentru “funcționarea” minții omenești și a continuat această explorare la St. George’s Medical School din Londra și Oxford School of Psychiatry.
Parcursul profesional i-a fost modelat de oamenii pe care i-a întâlnit și de spațiile în care a trăit, și rămâne perpetuu fascinată de complexitatea și originalitatea experientelor umane.
Activează în cadrul propriului cabinet medical și colaborează cu ONG-uri și alte centre medicale din București.
Colaborările sale includ prezentări la Ensight SRL, CEO Clubs Romania, Cărturești, ARTCUB, Editura TREI – unde este frecvent invitată să vorbească în cadrul săptămânii Psi.
Comunicarea medic-pacient este un subiect pe care l-a abordat deseori atât în prezentări cât și în cadrul cursurilor de comunicare organizate de Hospice Casa Speranței, atât la nivel național cât și regional.