Conferința ComuniHealthCare ediția mai 2023

PANELURI:

Pacientul

Binele

Banii

Personalul

Simona Radu Rauță - Conferința ComuniHealthCare

Dr. Simona Radu Răuță

Medic primar psihiatru, Masterat Filosofie, expert în etică și în relația medic-pacient

Cătălina Bordianu despre etică și malpraxis și responsabilitate medicală la conferința ComuniHealthCare

Av. Cătălina Bordianu Calangiu

avocat Baroul București,
expert în Etică medicală, Drept medical și Malpraxis

Valentina Saygo despre fiscalitate și contabilitate la Conferința ComuniHealthCare

Valentina Saygo

expert contabil, consultant fiscal, antreprenor & manager

Camelia Lung speaker la ComuniHealthCare 21 noiembrie 2024

Camelia Lung

expert recrutare și resurse umane, owner iC Consulting

Simona Radu Rauță - Conferința ComuniHealthCare

Dr. Simona Radu Răuță

Medic primar psihiatru, Masterat Filosofie, expert în etică și în relația medic-pacient

Cătălina Bordianu despre etică și malpraxis și responsabilitate medicală la conferința ComuniHealthCare

Av. Cătălina Bordianu Calangiu

avocat Baroul București,
expert în Etică medicală, Drept medical și Malpraxis

Valentina Saygo despre fiscalitate și contabilitate la Conferința ComuniHealthCare

Valentina Saygo

expert contabil, consultant fiscal, antreprenor & manager

Camelia Lung speaker la ComuniHealthCare 21 noiembrie 2024

Camelia Lung

expert recrutare și resurse umane, expert GDPR

AGENDA

Simona Radu Rauță - Conferința ComuniHealthCare

PANEL 1

Speaker: Dr. Simona Radu Răuță

Dinamica relației medic-pacient


Acest panel este dedicat implicațiilor și dinamicii psihologice a relației medic-pacient. Scopul panelului este de a îmbunătăți practicile în domeniul medical, prin înțelegerea și respectarea nevoilor și emoțiilor celor două părți implicate. Explorăm împreună importanța gestionării etice, empatice și non-conflictuale a raporturilor dintre medici și pacienți și prezentăm cele mai pune practici pentru managementul unei situații conflictuale.

Ca orice fel de relație interumană, raportul medic – pacient trebuie înțeles din perspectiva ambelor părți. Acordarea unor servicii medicale de calitate implică intelegerea nevoilor implicite ale pacientului care își dorește ăa fie auzit, înțeles, văzut. Pe de altă parte, medicul își dorește ca pacientul să înțeleagă cu adevărat situatia sa medicală și să urmeze tratamentul prescris.

Comunicarea empatică și atentă cu pacientul are importanță majoră pentru a înțelege cu adevărat cum privește pacientul situația medicală în care este și cum se raportează la aceasta. Vorbim despre încredere, așteptări, transparență cu privire la riscurile implicate. Vorbim despre nevoile pacientului, de etapele de conștientizare, alegere, decizie și acceptare a tratamentelor. Vorbim despre modul în care medicul poate să acționeze pentru a îndeplini așteptările pacientului, pe fondul respectării standardelor medicale, dar și eficient din punct de vedere al timpului investit. Vorbim despre loializare, dar și despre opusul acestuia – conflictul. Un posibil conflict cu pacientul nu apare pur și simplu, ci vine ca urmare a unui parcurs cu potențial conflictual, în care pacientul devine din nemulțumit – conflictual.

Cât de importantă este și cum se face comunicarea cu pacientul într-un act medical, astfel încât să se creeze și să se păstreze încrederea pacientului în medic? Ce mesaj vrea să transmită pacientul? Care sunt așteptările sale și cât de realiste sunt și cum percepe acesta riscurile? Cum se recunosc semnalele unui pacient nemulțumit? Cum poate fi evitată o situație conflictuală cu un pacient? Cum explorăm temerile și așteptările pacientului? Cum să practicăm o comunicare care să creeze premisele unei relații bazate de claritate și înțelegere reciprocă?

Haideți să descifrăm împreună diada medic-pacient.
Vom clarifica, exemplifica și vom soluționa aceste aspecte.


Cele mai importante subiecte care vor fi discutate în cadrul panel-ului 1:
„Dinamica relației medic-pacient”:

  1. Modelul medic-pacient din două perspective: modelul utilitarian și modelul relațional.
  2. Ce vrea pacientul de fapt: o chestiune de perspectivă.
  3. Scurtă analiză a comunicării medic-pacient: o chestiune de rol.
  4. De ce este nemulțumit pacientul? Teama de conflict.
  5. Unde ne ascundem de pacientul nemulțumit? O explorare a parcursului conflictual cu pacientul nemulțumit.
  6. Variante de abordare a situațiilor conflictuale cu pacientul nemulțumit cu exemple și soluții.
ComuniHealthCare

„Cred în necesitatea educării medicilor vis-a-vis de provocările din diada medic-pacient, în poziționarea corectă în această relație ca element de reducere a riscului de conflict, în dorința de a „îmblânzi” temerile legate de conflictul cu pacientul și în oportunitatea implementării unui ghid al comunicării care să disipeze neclaritățile acestui subiect. Cred că aceste informații reprezintă pasul necesar pentru a trece de la teorie la practică, de la informație generală la informație targetată, care răspunde exact întrebărilor și provocărilor participanților.”

Dr. Simona Radu Răuță

Dr. Simona Radu Răuță este medic primar psihiatru cu experiență clinică de peste 20 de ani în trei țări europene, membru al Colegiului Medicilor București, al Royal College of Psychiatry UK și al General Medical Council UK. Dr. Simona Radu Răuță organizează periodic training-uri cu tematica gestionării relației cu pacienții dificili.

Cătălina Bordianu despre etică și malpraxis și responsabilitate medicală la conferința ComuniHealthCare

PANEL 2

Speaker: Cătălina Bordianu Calangiu

„Cu dreptul înainte. Formele de răspundere specifice profesiei medicale”


Informațiile prezentate în cadrul acestui panel contribuie la creșterea nivelului de conștientizare și de pregătire în rândul profesioniștilor din sănătate. Panelul se adresează medicilor, asistentelor și personalului din cabinete medicale, clinici și spitale și vizează accesarea celor mai noi și relevante informații referitoare la malpraxis medical, la etică și marketing medical. Dezbaterea are rolul de a înțelege complexitățile juridice asociate unei situații de malpraxis și de a promova acele practici care să asigure atât protecția juridică a medicilor, cât și drepturile și bunăstarea pacienților.

Instruirea corectă este prima și cea mai importantă etapă pentru reducerea riscurilor în activitatea medicală, într-o eră în care unul dintre cei mai mari inamici este aparența deținerii informațiilor corecte. De aceea, punem în discuție care sunt formele de malpraxis, care sunt situațiile sau erorile care predispun la malpraxis. Discutăm despre modalitățile de soluționare a unei astfel de provocări; ce implică răspunderea juridică pentru încălcarea obligațiilor de etică: disciplinară, civilă, administrativă și penală.

Pe de altă parte, publicitatea serviciilor medicale a devenit extrem de vocală, dar aceasta nu trebuie să se îndepărteze de scopul ei principal – care este prevenția, educația – și nu vânzarea. În target este pacientul, care devine un consumator, iar acesta poate fi indus în eroare prin practici neloiale. De aceea, marketingul medical are o altă abordare și este reglementat normativ și supravegheat de Colegiul Medicilor.

Pe scurt, iată cele mai importante subiecte care vor fi discutate în cadrul panel-ului 2:
„Cu dreptul înainte. Formele de răspundere specifice profesiei medicale”

  1. Forme de malpraxis medical: de practică și de etică.
  2. Cea mai frecventă eroare de etică medicală: neinformarea corespunzătoare a pacientului și lipsa unui consimțământ valabil exprimat.
  3. Inducerea în eroare a pacientului prin mijloacele de publicitate.
  4. Regulile care se aplică în publicitatea serviciilor medicale.
  5. Concurență neloială pe piața serviciilor medicale.
  6. Răspunderea juridică pentru încălcarea obligațiilor de etică: disciplinară, civilă, administrativă și penală.
  7. Relația medicului cu Colegiul Medicilor din care face parte, cu Direcția de Sănătate Publică, cu instanțele de judecată și parchetele.
  8. Recomăndări.
ComuniHealthCare

„Provocările cu care se confruntă medicii sunt cele legate de modul în care sunt percepute practica medicală și încrederea în actul medical. Particip la acest proiect din dorința de schimbare, din necesitatea punerii în valoare a actului medical, punând în prim plan nevoia de comunicare și înțelegere a pacientului, de implicare a acestuia în procesul decizional cu privire la îngrijirile medicale ce i se acordă, precum și informarea personalului medical cu privire la formele de răspundere specifice exercitării profesiei”.

Cătălina Bordianu este avocat specializat în drept medical și malpraxis medical, cu experiență de peste 15 ani în domeniu, cu o experiență vastă atât în relație cu medicul, cât și cu pacientul. Din anul 2015 ține cursuri de Etică și de Malpraxis. A gestionat litigii de malpraxis cu valoare de 500.000 EUR și a supervizat funcționarea activității și provocările relațiilor unităților medicale cu instituțiile cu atribuții de control.

Valentina Saygo despre fiscalitate și contabilitate la Conferința ComuniHealthCare

PANEL 3

„De ce-ul din spatele hârtiilor” sau „Să citim în cifre”


Informațiile prezentate în cadrul acestui panel sunt destinate antreprenorilor, managerilor din domeniul medical și medicilor. Fie că aveți experiență în domeniu și v-ați „lovit” deja de diverse situații, fie că sunteți la început de drum, aveți nevoie de informații legislative/ fiscale complete pe care să le înțelegeți corect, după care afacerea dvs. trebuie să funcționeze legal.

Antreprenoriatul medical este provocator: prin prisma mediului de business, a schimbărilor legilor fiscale, a dinamicii specifice acestei piețe. Aveți nevoie să înțelegeți foarte bine care sunt obligațiile legislative, cum poate fi afectat business-ul când schimbările fiscale se aprobă, ce măsuri puteți să adoptați și cum.

Cadrul legislativ sau modul în care acesta este interpretat poate crea probleme oricărui antreprenor. Fiți informat și flexibil, astfel încât să vă puteți adapta din mers și să puteți evită riscurile: dacă nu înțelegeți implicațiile fiscale și nu aplicați cele mai bune instrumente și regulile potrivite, consecințele negative pot fi dezastruoase. Iar, dezastrul se măsoară în amenzi, pentru că toate modificările legislative vin la pachet cu obligații pentru antreprenori și, evident, cu amenzi considerabile.

În cadul acestui panel aducem claritate, înțelegere și transparență etapelor pe care trebuie să le parcurgeți și lămurim aspecte precum: CMI sau SRL? Care este forma juridică cea mai potrivită afacerii dvs.? Ce informații trebuie să conțină facturile fiscale și cum le putem întocmi? Când utilizăm Casa de marcat și POS-ul? Care sunt cheltuielile deductibile, nedeductibile sau deductibile limitat în funcție de forma juridică adoptată? Cum vă organizați bugetul? Cum rezolvați problemele? Ce anume trebuie să cereți contabilului? Ce faceți dacă constați că ați aplicat eronat obligațiile legislative?

Veniți alături de noi pentru a afla răspunsuri, explicații și recomandări importante pentru aceste probleme și pentru a primi răspunsuri la situațiile dvs. punctuale.

Subiecte discutate în cadrul panel-ului 3:

  1. Forma optimă de organizare a cabinetului/ clinicii: CMI sau SRL?
  2. Primele venituri: facturi fiscale, casă de marcat, POS
  3. Cheltuieli deductibile, nedeductibile, deductibile limitat
  4. Bugetul și ¬cashflow-ul: Halatul, cât e halatul?
  5. Despre TVA
  6. Deficiențe: firme nebancabile, încadrări defectuoase de CAEN, bilanțuri care nu reflectă realitatea, tranzacții fictive, balanțe cu grad de acuratețe scăzut, cheltuieli umflate, etc.
  7. Spaima de Fisc: FREEZE sau RUN – să descoperim cum ne putem ”împrieteni” cu acest noțiuni opace.
  8. Ce trebuie să îi ceri contabilului?
ComuniHealthCare

„Cred că rolul oricărui contabil este să educe antreprenorul. De aceea, misiunea mea este de a traduce din română în română legislația fiscală pe înțelesul tău.

Îmi doresc un mediu antreprenorial curat, educat și etic, iar azi este nevoie, mai mult ca oricând, de educație antreprenorială în mediul medical. Necunoașterea legii nu înseamnă că scapi de amendă, căreia i-am putea spune chiar „taxa pe inconștiență”. De exemplu, cele mai multe amenzi fiscale sunt de formă și nu de fond (facturi nepredate la timp, completări eronate, hârtii nedepuse la timp sau alte lucruri pe care nimeni nu ți le-a explicat).  Te invit alături de mine la acest panel de discuții pentru a te ajuta să te împrietenești cu contabilitatea și fiscalitatea”.

Valentina Saygo este expert contabil, membru în Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, consultant fiscal membru Camera Consultanților Fiscali. Are o experiență de peste 25 de ani în expertiză contablă și fiscală.

Camelia Lung speaker la ComuniHealthCare 21 noiembrie 2024

PANEL 4

Speaker: Camelia Lung

„Atragerea și motivarea personalului medical: instrumente și soluții pentru o echipă medicală performantă”


Subiecte discutate în cadrul panel-ului 4:

  1. Rolul resursei umane în îngrijirile medicale;
  2. Motivarea vs. motivația salariatului în unitățile medicale;
  3. Siguranța pacientului din perspectiva personalului medical adecvat, bine instruit, cunoscător al regulamentelor și protocoalelor interne ale unității medicale și, nu în ultimul rând, constant, bun cunoscător al parcursului pacientului;
  4. Încrederea în unitatea medicală reprezintă o translatare a încrederii în personalul medical;
  5. Cum afectează deficitul de personal calitatea serviciilor medicale;
  6. Importanța gestionării adecvate a documentelor de resurse umane;
  7. Modalități de fidelizare și retenție a personalului medical de către unitatea medicală.
ComuniHealthCare

Timpul nu mai are răbdare cu noi. Viitorul lasă tot mai puțin timp de gândire prezentului. Astăzi, mai mult ca oricând, în acest proces permanent de adaptare la viitor, firmele private dar și instituțiile publice au nevoie de competență și performanță în materie de resurse umane.

Din acest punct de vedere, domeniul medical nu face notă discordantă. Clinicile și cabinetele se confruntă cu o dublă provocare: recrutarea și motivarea personalului. Pe de o parte, lipsa de specialiști, concurența și așteptările ridicate îngreunează atragerea de noi talente. Pe de altă parte, odată angajați, medicii și personalul auxiliar pot fi demotivați de sarcinile de muncă excesive, stres, burnout și oportunități limitate de dezvoltare profesională.

Experiența pe care o am ca jurist, precum și cea pe care am acumulat-o lucrând în aparatul guvernamental reprezintă pentru mine un factor cheie în a putea vedea imaginea de ansamblu a companiilor cu care colaborez tocmai pentru a le putea propune cele mai bune soluții. În 2001 am pus bazele companiei IC Consulting, tocmai pentru că mi-am dat seama de lacunele care există în piață în ceea ce privește legislația muncii. Acest lucru m-a determinat să introduc în nomenclatorul de calificări ocupația de inspector de resurse umane pentru a da șansa unei calificări în această ocupație și a dezvolta această latură. Mă bucură faptul că în cei peste 20 de ani de experiență juridică am reușit să susțin sute de companii prin oferirea de consultanță în domeniul legislației muncii aplicabile în statele Uniunii Europene, în întocmirea dosarului necesar obținerii Formularului A1 și, de asemenea, am reușit să dezvolt o paletă largă de traininguri și cursuri de formare profesională în domenii variate.

Cred în faptul că oamenii pot face lucruri mărețe doar colaborând, iar acest lucru este crucial mai ales în domeniul medical.

Speaker: Camelia Lung

Camelia Lung, owner iC Consuluting, este expert în dreptul muncii și resurse umane, dedicat furnizării de servicii de consultanță care ajută organizațiile să navigheze în complexitatea gestionării forței de muncă, pasionată de crearea unor medii de lucru armonioase și productive.

PROVOCĂRILE PROFESIEI MEDICALE:

Standarde de comunicare medic – pacient

Standarde de etica medicală și drept medical

Standarde de eficientizare fiscală

Standarde de management personal

Program webinar:

09.30-09.50

Conectare participanți în camera virtuală Zoom

09.50-10.00

Deschidere webinar

10.00-10.45

Panel 1

10.45- 11.00

Q&A

11.00-11.45

Panel 2

11.45-12.00

Q&A

12.00-12.10

Pauză

12.10-12.45

Panel 3

12.45-13.00

Q&A

13.00-13.35

Panel 4

13.35-13.50

Q&A

13.50-14.00

Closing

DESPRE SPEAKERI

Meniu